ילדים ונוער מאותגרי קשב מתמודדים בחייהם עם אתגרים רבים (מול עצמם, בחיק משפחתם, מול חברים וכן בלימודים) ולא תמיד יודעים לזהות, שהקשיים שלהם עוטפים מתנות קטנות (תכונות מובילות דוגמת יצירתיות, חשיבה מחוץ לקופסא, רגישות ועוד) שקיבלו באותה חבילה.
ADHD זוהי חווית חיים, לרוב גנטית, שאינה נעלמת עם הזמן. בכוחה להתמתן באופן משמעותי כאשר ניתן טיפול ומענה רב מערכתי הנוגע בכלל תחומי החיים של הילד – אישי, משפחתי, חברתי ולימודי. אימון בשיטה הקוגניטיבית-התנהגותית ל-ADHD הינו אימון ייחודי בעולם האימון האישי, הנוגע בכל עולמות התוכן המרכזיים הללו, בדגש על התפקודים הניהוליים והויסות הרגשי, ומטרתו הסופית הינה לקדם את איכות חייהם של המתאמנים וליצור עבורם שינוי משמעותי לאורך זמן.
האימון הקוגניטיבי-התנהגותי מושתת על תהליכי העצמה, זיקוק הפוטנציאל והכוחות הטמונים במתאמן, גיבוש תפיסת עולם חיובית בכלל וכלפי עצמו בפרט, רכישת מיומנויות רגשיות, חברתיות, ואסטרטגיות למידה, ניהול, סדר, ארגון וקביעת מטרות. זאת לצד, קיום תהליכים פסיכו-חינוכיים בנושא הבנת ה- ADHD (מהות האתגר ונרמולו, כיצד בא לידי ביטוי במתאמן ובכלל) ופיזור העננה לגביו כך שיושגו השלמה, קבלה עצמית, בטחון, שליטה ותפקוד אולטימטיבי.
איך מקבלים את כל הטוב הזה?
ממני אליכם
כשסיימתי את לימודי התואר השני שלי ביעוץ משפחתי, והתחלתי ללוות משפחות ולתת להן כלים להתמודד עם ילדי קשב, הרגשתי ככל שעבר הזמן שחסרה לי חתיכה בפאזל. החתיכה הזו היתה העבודה ישירות עם הילד. היום אני יכולה להעיד על עצמי, לא רק כאשת מקצוע, אלא גם כאם לילד קשב שעבר בעצמו אימון קוגניטיבי-התנהגותי, שזהו אימון משנה חיים הן לילד והן להורים, בדיוק מהסיבה שההתערבות מתבצעת באופן מדויק בכל התחומים הקריטיים בחייו של הילד, כמוזכר לעיל. בזכות זאת, את השינוי החיובי ניתן לזהות בילד כבר לאחר פרק זמן קצר וגם הפידבקים מהסביבה לא מאחרים להגיע. מדובר בשינוי שילך איתו שנים קדימה!
עם זאת, חשוב לזכור שכל מתאמן הוא אדם בפני עצמו עם קצב משלו ואין מדובר באבקת קסם. זהו תהליך עמוק וארוך של בניית אמון בין מאמן למתאמן וכשזה מושתת על יסודות חזקים, השינוי החיובי ידבר, בחלוף הזמן, בעד עצמו.
ילדים ונוער מאותגרי קשב מתמודדים בחייהם עם אתגרים רבים (מול עצמם, בחיק משפחתם, מול חברים וכן בלימודים) ולא תמיד יודעים לזהות, שהקשיים שלהם עוטפים מתנות קטנות (תכונות מובילות דוגמת יצירתיות, חשיבה מחוץ לקופסא, רגישות ועוד) שקיבלו באותה חבילה.
ADHD זוהי חווית חיים, לרוב גנטית, שאינה נעלמת עם הזמן. בכוחה להתמתן באופן משמעותי כאשר ניתן טיפול ומענה רב מערכתי הנוגע בכלל תחומי החיים של הילד – אישי, משפחתי, חברתי ולימודי. אימון בשיטה הקוגניטיבית-התנהגותית ל-ADHD הינו אימון ייחודי בעולם האימון האישי, הנוגע בכל עולמות התוכן המרכזיים הללו, בדגש על התפקודים הניהוליים והויסות הרגשי, ומטרתו הסופית הינה לקדם את איכות חייהם של המתאמנים וליצור עבורם שינוי משמעותי לאורך זמן.
האימון הקוגניטיבי-התנהגותי מושתת על תהליכי העצמה, זיקוק הפוטנציאל והכוחות הטמונים במתאמן, גיבוש תפיסת עולם חיובית בכלל וכלפי עצמו בפרט, רכישת מיומנויות רגשיות, חברתיות, ואסטרטגיות למידה, ניהול, סדר, ארגון וקביעת מטרות. זאת לצד, קיום תהליכים פסיכו-חינוכיים בנושא הבנת ה- ADHD (מהות האתגר ונרמולו, כיצד בא לידי ביטוי במתאמן ובכלל) ופיזור העננה לגביו כך שיושגו השלמה, קבלה עצמית, בטחון, שליטה ותפקוד אולטימטיבי.
איך מקבלים את כל הטוב הזה?
ממני אליכם
כשסיימתי את לימודי התואר השני שלי ביעוץ משפחתי, והתחלתי ללוות משפחות ולתת להן כלים להתמודד עם ילדי קשב, הרגשתי ככל שעבר הזמן שחסרה לי חתיכה בפאזל. החתיכה הזו היתה העבודה ישירות עם הילד. היום אני יכולה להעיד על עצמי, לא רק כאשת מקצוע, אלא גם כאם לילד קשב שעבר בעצמו אימון קוגניטיבי-התנהגותי, שזהו אימון משנה חיים הן לילד והן להורים, בדיוק מהסיבה שההתערבות מתבצעת באופן מדויק בכל התחומים הקריטיים בחייו של הילד, כמוזכר לעיל. בזכות זאת, את השינוי החיובי ניתן לזהות בילד כבר לאחר פרק זמן קצר וגם הפידבקים מהסביבה לא מאחרים להגיע. מדובר בשינוי שילך איתו שנים קדימה!
עם זאת, חשוב לזכור שכל מתאמן הוא אדם בפני עצמו עם קצב משלו ואין מדובר באבקת קסם. זהו תהליך עמוק וארוך של בניית אמון בין מאמן למתאמן וכשזה מושתת על יסודות חזקים, השינוי החיובי ידבר, בחלוף הזמן, בעד עצמו.