הנחיית קבוצות

הנחיית קבוצות להורים שיש להם ילדים מאותגרי קשב (ADHD) הינה למטרת הדרכה ולמידה משותפת, שכן כולם מתמודדים, ככלל, עם אותו האתגר, עם אותן התחושות ואותן הדילמות כמו שלך.
במסגרת ההדרכה מקבלים ההורים במה לשיתוף אישי (הנתון לבחירתך האישית), תמיכה קבוצתית (עוזר ונעזר), חשיפה לדילמות עכשיויות וכן עתידיות, ולמידה של ידע מקצועי לצד קבלת דרכי פתרון ומיומנויות ייחודיות, השונות מהדרכת הורים בסיסית (שכן הורות לילדי קשב הינה הורות שונה בתכלית). כל אלה, מאפשרים לכם, ההורים, לגלות הבנה כלפי התנהגות ילדיהם ולסייע להם עם קשיי היום יום.
בעוד שהתקשורת, פתיחות השיח, והיחסים שנרקמים בין משתתפי הקבוצה סביר שייקחו זמן, הכלים והמיומנויות שתקבל במסגרת הקבוצתית ניתנים ליישום בביתך, מול ילדך, כבר לאחר המפגש הראשון.
קבוצה יכולה להתארגן באופן עצמאי, לחילופין להתהוות בהתאם לפרסום מועדי פתיחתה.

  • על מנת לשמור על האינטימיות הקבוצתית, הקבוצה תמנה בין 5 – 6 משפחות (רצויה השתתפות של שני בני הזוג) שילדם מאובחן ADHD והינו בגיל הילדות/נוער/התבגרות.
  • משך תקופת ההנחייה: כחודשיים – אחת לשבוע, 8 מפגשים סה"כ.
  • משך כל מפגש: שעה וחצי.
  • אופן ההנחייה: עדיפות להנחייה פרונטאלית אך ניתן לקיימה גם בזום.
  • קבוצת "הקשב להפרעת הקשב!" – נושאי המפגשים (נתון לשינוי בהתאם לצרכי הקבוצה):נכיר קצת – מי אנחנו ומי היא הפרעת קשב ולמה חשוב להקשיב לה?
  1. החזון ההורי והיפוך חשיבה (מהפרעה למתנה).
  2. מה הילד שלי צריך לדעת?
  3. "עצור – גבול לפניך!" – הצבת גבולות לילדי קשב ודרכי תקשורת מולם
  4. משולש שווה שוקיים כמודל חינוכי לילדי קשב – הורה ומורה מול ילד.
  5. כל מה שמשפיע – וגורע! – תזונה, שינה, מסכים…
  6. איך בונים רשת בטחון נכונה?
  7. אנחנו נפרדים….אבל לא מהפרעת הקשב.

הנחיית קבוצות

הנחיית קבוצות להורים שיש להם ילדים מאותגרי קשב (ADHD) הינה למטרת הדרכה ולמידה משותפת, שכן כולם מתמודדים, ככלל, עם אותו האתגר, עם אותן התחושות ואותן הדילמות כמו שלך.
במסגרת ההדרכה מקבלים ההורים במה לשיתוף אישי (הנתון לבחירתך האישית), תמיכה קבוצתית (עוזר ונעזר), חשיפה לדילמות עכשיויות וכן עתידיות, ולמידה של ידע מקצועי לצד קבלת דרכי פתרון ומיומנויות ייחודיות, השונות מהדרכת הורים בסיסית (שכן הורות לילדי קשב הינה הורות שונה בתכלית). כל אלה, מאפשרים לכם, ההורים, לגלות הבנה כלפי התנהגות ילדיהם ולסייע להם עם קשיי היום יום.
בעוד שהתקשורת, פתיחות השיח, והיחסים שנרקמים בין משתתפי הקבוצה סביר שייקחו זמן, הכלים והמיומנויות שתקבל במסגרת הקבוצתית ניתנים ליישום בביתך, מול ילדך, כבר לאחר המפגש הראשון.
קבוצה יכולה להתארגן באופן עצמאי, לחילופין להתהוות בהתאם לפרסום מועדי פתיחתה.

  • על מנת לשמור על האינטימיות הקבוצתית, הקבוצה תמנה בין 5 – 6 משפחות (רצויה השתתפות של שני בני הזוג) שילדם מאובחן ADHD והינו בגיל הילדות/נוער/התבגרות.
  • משך תקופת ההנחייה: כחודשיים – אחת לשבוע, 8 מפגשים סה"כ.
  • משך כל מפגש: שעה וחצי.
  • אופן ההנחייה: עדיפות להנחייה פרונטאלית אך ניתן לקיימה גם בזום.
  • קבוצת "הקשב להפרעת הקשב!" – נושאי המפגשים (נתון לשינוי בהתאם לצרכי הקבוצה):נכיר קצת – מי אנחנו ומי היא הפרעת קשב ולמה חשוב להקשיב לה?
  1. החזון ההורי והיפוך חשיבה (מהפרעה למתנה).
  2. מה הילד שלי צריך לדעת?
  3. "עצור – גבול לפניך!" – הצבת גבולות לילדי קשב ודרכי תקשורת מולם
  4. משולש שווה שוקיים כמודל חינוכי לילדי קשב – הורה ומורה מול ילד.
  5. כל מה שמשפיע – וגורע! – תזונה, שינה, מסכים…
  6. איך בונים רשת בטחון נכונה?
  7. אנחנו נפרדים….אבל לא מהפרעת הקשב.