נעים להכיר!

שמי מיטל יפת, תושבת ראשון לציון, נשואה באושר לאלעד והורים לשלושה – נויה, נועם וגבריאל.
אני יועצת משפחתית (M.A), מנחת הורים עם התמחות בהפרעת קשב ופעלתנות יתר (ADHD) ומאמנת בשיטה הקוגניטיבית – התנהגותית (CBT) ילדים ונוער בעלי ADHD , בשילוב שיטות נוספות דוגמת נוירופידבק ומיינדפולנס.
כחלק מתרומתי השוטפת לקהילה, נמנית גם עם צוות ההנהלה של “האגודה הישראלית להנחית הורים” ופועלת במסגרת זאת לקידום מטרותיה וביסוסה ברובד הציבורי, הארגוני והמקצועי.

איך הגעתי לתחום?
את תחום ההורות והאתגרים הנלווים לה, ניגשתי ללמוד בעקבות קושי אישי שחוויתי עם בני הצעיר בהיותו בן 3 (עיכוב שפתי שגרר קשיים רגשיים-התנהגותיים). ההחלטה התגבשה בי לאחר שלא קיבלתי תשובות מיידיות או מספקות והכוונה מקצועית ממוסדות החינוך והרפואה השונים, כיצד ניתן לקדמו.

לצמוח בכיוון אחר מהצפוי
לנוכח הקשיים, עצרתי את התפתחותי בשיא הקריירה הצבאית על מנת לקדם את בני. זו היתה המטרה היחידה שעמדה אז לנגד עיניי והשקענו כמשפחה, את כל המשאבים הקיימים לשם כך. היום, לאחר שעברנו כברת דרך משמעותית אני יכולה לומר בפה מלא שצמחתי ביחד איתו, בכיוון שונה לחלוטין מהתכנון, וזו היתה אחת ההחלטות המשמעותיות שקיבלתי בחיי.

מה לי ולהפרעת קשב?
את האבחון המובהק לקיומה של הפרעת קשב ופעלתנות יתר (ADHD) בבני הצעיר קיבלנו במקביל לסיום התואר השני שלי. ומאחר והתחום היה לי זר כל כך הסתכלתי על הקושי כהזדמנות ובחרתי בנושא זה כתחום ההתמחות שלי. אט אט גיליתי תחום מרתק ורחב שאני חיה ונושמת מידי יום ביומו.

הריקוד העדין שבין הנחיית הורים לאימון ילדים
בשל היותה של הפרעת הקשב "שקופה" ואינה נראית לעין, היא מתעתעת. זו הסיבה שהורות לילדים בעלי ADHD היא איננה הורות רגילה והאתגרים הנלווים לה דורשים מענה שונה ומקיף, הנוגע בכל תחומי החיים המרכזיים של הילד, וכשאלה פועלים בסינרגיה התוצאות לא מאחרות להגיע.
הנחיית הורים מותאמת אינה מספקת והיא מחייבת תוספת משמעותית של היכרות והבנת עולמו הפנימי (רגשי) של הילד והחיצוני (חברתי-לימודי). דרך המקרה הפרטי שלי, השכלתי להבין שעל מנת לקדם שינוי משמעותי במשפחה עם ילד מאותגר קשב, נדרש תהליך שלם, הכרוך בעבודה משולבת ומשולשת – עם ההורים, עם הילד עצמו ועם הצוות החינוכי שלו.

מה מבדל אותי מאחרים?
ראשית, אין חכם כבעל נסיון. אני אם לילד מאובחן קשב ומכירה מקרוב את האתגרים, התסכולים הנלווים, הרצון ההורי לקבל סיוע והכוונה (לעתים בכל מחיר) וכן את שלל השיטות והטיפולים שמקדמים ולא מקדמים הקיימים בשוק.
שנית, בראייתי, הדבר הכי נכון הוא שתהליך שכזה ילווה ע"י איש מקצוע אחד מוסמך שנוגע בכל הקצוות, מכיר את הנתונים המשפחתיים על בוריים, שמדבר את "שפת המבוגרים" וגם נכנס לעולמם האותנטי והטהור של הילדים תוך שימוש בשיטות מודרניות ועכשוויות. וכזו בדיוק בחרתי והפכתי להיות. אני מאמינה בלב שלם שזו השליחות שלי כיום.

מה לי ולהפרעת קשב?
את האבחון המובהק לקיומה של הפרעת קשב ופעלתנות יתר (ADHD) בבני הצעיר קיבלנו במקביל לסיום התואר השני שלי. ומאחר והתחום היה לי זר כל כך הסתכלתי על הקושי כהזדמנות ובחרתי בנושא זה כתחום ההתמחות שלי. אט אט גיליתי תחום מרתק ורחב שאני חיה ונושמת מידי יום ביומו.

הריקוד העדין שבין הנחיית הורים לאימון ילדים
בשל היותה של הפרעת הקשב "שקופה" ואינה נראית לעין, היא מתעתעת. זו הסיבה שהורות לילדים בעלי ADHD היא איננה הורות רגילה והאתגרים הנלווים לה דורשים מענה שונה ומקיף, הנוגע בכל תחומי החיים המרכזיים של הילד, וכשאלה פועלים בסינרגיה התוצאות לא מאחרות להגיע.
הנחיית הורים מותאמת אינה מספקת והיא מחייבת תוספת משמעותית של היכרות והבנת עולמו הפנימי (רגשי) של הילד והחיצוני (חברתי-לימודי). דרך המקרה הפרטי שלי, השכלתי להבין שעל מנת לקדם שינוי משמעותי במשפחה עם ילד מאותגר קשב, נדרש תהליך שלם, הכרוך בעבודה משולבת ומשולשת – עם ההורים, עם הילד עצמו ועם הצוות החינוכי שלו.

מה מבדל אותי מאחרים?
ראשית, אין חכם כבעל נסיון. אני אם לילד מאובחן קשב ומכירה מקרוב את האתגרים, התסכולים הנלווים, הרצון ההורי לקבל סיוע והכוונה (לעתים בכל מחיר) וכן את שלל השיטות והטיפולים שמקדמים ולא מקדמים הקיימים בשוק.
שנית, בראייתי, הדבר הכי נכון הוא שתהליך שכזה ילווה ע"י איש מקצוע אחד מוסמך שנוגע בכל הקצוות, מכיר את הנתונים המשפחתיים על בוריים, שמדבר את "שפת המבוגרים" וגם נכנס לעולמם האותנטי והטהור של הילדים תוך שימוש בשיטות מודרניות ועכשוויות. וכזו בדיוק בחרתי והפכתי להיות. אני מאמינה בלב שלם שזו השליחות שלי כיום.

הכשרה מקצועית

  • תואר שני (M.A) בהצטיינות ביעוץ משפחה בגישת אדלר ב”מכללה למנהל”.
  • לימודי תעודה “הנחיית קבוצות” במכללת גישות (מוכר ע”י משרד החינוך).
  • התמחות בהדרכת הורים לילדי קשב ופעלתנות יתר (ADHD) במכללת “תל חי” בשיתוף מכללת “עידן ההורות”.
  • מאמנת מוסמכת לקשב לילדים ונוער בשיטת “נוירופידבק” של “מוח מצוין” בשיתוף אוניברסיטת בר אילן.
  • מאמנת בשיטה קוגניטיבית – התנהגותית (CBT) לילדים ונוער בעלי -ADHD ולקויות למידה
    מטעם המרכז לטיפול ואימון קוגניטיבי-התנהגותי של ד”ר איריס ברכוז.
  • לימודי מיינדפולנס ל-ADHD מטעם המרכז לטיפול ואימון קוגניטיבי-התנהגותי של ד”ר איריס ברכוז.

הכשרה מקצועית

  • תואר שני (M.A) בהצטיינות ביעוץ משפחה בגישת אדלר ב”מכללה למנהל”.
  • לימודי תעודה “הנחיית קבוצות” במכללת גישות (מוכר ע”י משרד החינוך).
  • התמחות בהדרכת הורים לילדי קשב ופעלתנות יתר (ADHD) במכללת “תל חי” בשיתוף מכללת “עידן ההורות”.
  • מאמנת מוסמכת לקשב לילדים ונוער בשיטת “נוירופידבק” של “מוח מצוין” בשיתוף אוניברסיטת בר אילן.
  • מאמנת בשיטה קוגניטיבית – התנהגותית (CBT) לילדים ונוער בעלי -ADHD ולקויות למידה
    מטעם המרכז לטיפול ואימון קוגניטיבי-התנהגותי של ד”ר איריס ברכוז.
  • לימודי מיינדפולנס ל-ADHD מטעם המרכז לטיפול ואימון קוגניטיבי-התנהגותי של ד”ר איריס ברכוז.